Q&A Part 1.

Date: 2014-05-14, time: 17:37:03
Published by Qui in the category: Övrigt
Q: Hur mycket pengar hade du med dig?
A: Totalt i fickpengar hade jag ungefär 10.000. En ganska saftig summa om man tänker efter, men 50% gick åt till lunch och dolda avgifter som STS tyvärr inte informerade om innan avresa. Några av mina vänner hade med sig ungefär 5.000 och de klarade sig galant! Är du en sådan som gillar att shoppa så satsa på 5.000+. Ett tips är att ta med MER än vad STS rekommenderar per vecka (speciellt om du åker via Paris) och att ha med hälften i kontanter och hälften på kortet - viktigt att du kollar med din bank om du kan ta ut pengar från England! 
 
Q: Köpte du mest i London eller Bournemouth?
A: Bournemouth, helt klart! Eftersom att vi inte hade jättemycket tid att gå runt i London så hann jag och mina vänner bara in i cirka 4 butiker. Alldeles för mycket tid gick åt att stå vid parfymerna inne på VS! Haha! 
 
 
 
Q: Vad finns det för bra affärer i Bournemouth?
A: Shoppingutbudet är hur bra som helst! Det bästa av allt är nog att det finns så mycket butiker runt "the square" (torget)så att man slipper åka långa sträckor för att komma till en viss butik. Om man vill åka till shoppingcenter så är det bara att ta bussen, tar ca 10-30 min beroende på vart man skall. Affärer som jag handlade mest från var Primark, Newlook, Zara, River Island, Topshop, H&M, Republic, Bootz, Lush, The Body Shop, Accessorize, Schuch, Office och Marks & Spencer. Det finns självklart fler butiker men det är dem som jag kommer på just nu. 
 
Q: Hur många bodde ni i världfamiljen tillsammans?
A: Vi var 4 tjejer och delade på 2 rum. 
 
Photo: Saga Hedman
 
Q: Hade man mycket fritid?
A: Både ja, och nej. Schemat är ganska tight så det gäller att ta vara på tiden! Nästan alla aktiviter är planerade men ibland kan vissa ledare göra vissa justeringar efter våra önskemål, t.ex. att en sightseeingdag blir till en shoppingrunda. Som tur hade jag (min grupp) en skön och förstående ledare så vi fick lite mer fritid än dem andra grupperna. 
 
Q: Var discona roliga?
A: Jag är en träningsmänniska som inte kan dansa för fem öre men på något sätt släppte jag loss på dansgolvet! Det var sjukt kul men en viktig sak att ha i bakhuvudet är att det kan vara extremt kvavt där inne p.g.a. alla människor - drick massor med vatten! Det bästa med discona är (var) att det är jättemånga studenter som är där, inte bara STS elever i och med att discona är obligatoriska att gå på då det räknas som en kvällsaktivitet. 
 
 


be kind.



Postat av: A

Ungefär hur mycket kostade det att vara med på en extra aktivitet som t.ex splashdown? :)

Svar: Kommer faktiskt inte ihåg... Har för mig att extra aktiviteterna kostade allt från 2 pund till 10 pund!
▲ QUI NGO.

2014-05-18 09:29:57
Postat av: Anonym

Vad finns det för bra affärer i shoppingcentret som inte finns vid "the square"? :)

Svar: Vi åkte till ganska många shoppingcenter i samband med alla seightseeingrundor så, jag måste göra dig besviken - kan tyvärr inte besvara på denna fråga.
▲ QUI NGO.

2014-05-18 14:10:49
Postat av: Malin

Fick ni mycket tid till att Shoppa i Bournemouth? :)

Svar: Mycket o mycket, lagom skulle jag nog säga :) Det gäller att ta vara på tiden så fort man får chansen då det är många obligatoriska aktiviteter som tar upp ganska mycket tid.
▲ QUI NGO.

2014-05-21 06:04:22
Postat av: Anonym

Fanns det affärer där bank-kortet inte funkade isådanafall vilka? :)

Svar: Jag betalade endast med kontanter!
SPRÅKRESA - BOURNEMOUTH VIA PARIS 2013

2014-06-13 23:46:26

NAMN
V.I.P?

E-POSTADRESS (publiceras ej)


URL/BLOGGADRESS


KOMMENTAR