First day in Bournemouth.

Date: 2013-06-26, time: 19:48:00
Published by Qui in the category: Under resan
När vi var framme i Bournemouth fick vi våra ryggsäckar och vår värdfamilj var redan där för att skjutsa hem oss. Bilturen tog ungefär 10 minuter och när vi kom fram, ja, det var väldigt annorlunda. Det var heltäckningsmattor överallt förutom i köket. Jag kommer inte publicera bilder på huset men här ovanför ser ni fiskedammen som de har ute på deras trädgård. // When we arrived in Bournemouth we got our backpacks and our host family was already there to drive us home. The drive took about 10 minutes and when we arrived, yeah, it was very different. It was carpeted floors everywehre except in the kitchen. I am not going to post pictures of the house, but above you see the fish pond that they have in their garden. 
 
Photo: Felicia Chau Nguyen, Edit: Qui Ngo (me)
På eftermiddagen samlades vi på torget för att sedan gå runt i stan och redan då kände jag att wow, jag älskar Bournemouth. // In the afternoon we gathered at the square and then we went around town and I felt that wow, I love Bournemouth.
 
Till middag fick vi potatismos och något som skulle föreställa korvar. Inget som jag är van vid annars men det gick att svälja. // For dinner we had mashed potatoes and something that looked like sausages.
 
Till efterrätt åt jag och mina rumskamrater frukt och bär som vi hade köpt med oss hem. Vi hade en trevlig, men kort pratstund ute i trädgården. Alla var så trötta så vi gick och lade oss strax efter att halva fruktskålen var uppäten. // Dessert time! Me and my roomates bought fruits and berries with us home. We had a nice but brief chat in the garden. Everyone was so tired so we went to bed shortly after.


be kind.




NAMN
V.I.P?

E-POSTADRESS (publiceras ej)


URL/BLOGGADRESS


KOMMENTAR